Az idei évben a Lean témában íródott, Lean3 - Termelékenység-fejlesztés egységes rendszerben című könyvünk megjelenésének apropójából indítjuk útjára Lean3 cikksorozatunkat. Célunk, hogy segítsünk strukturált betekintést nyújtani a Lean módszerek, eszközök, valamint a Lean gondolkodásmód sokszor kuszának tűnő (valójában nagyon logikus) világába. Sorozatunk első részében a Lean fogalomkör mélyebb értelmezésével, illetve kapcsolódó kérdésekkel foglalkozunk.

Biztos a kedves Olvasó is találkozott már az untig ismételgetett frázisokkal, hogy „a Lean a japán csoda motorja”, illetve hogy a „Toyota sikerének záloga”. Jól ismerhetjük Taiichi Ohno nevét is, nem is beszélve a hozzá kapcsolódó számtalan legendáról. A távol-keleti kollégák eredményeinek dicsérete során azonban hajlamosak vagyunk egy-két igen jelentős tényezőt is figyelmen kívül hagyni.

A Lean eszme hívei és hirdetői rendszeresen elsiklanak a „japán csoda” Leanen kívüli összetevői felett, hogy sok minden más is elévülhetetlen szerepet játszott a lezajlott folyamatokban. Tanulmányok tömkelege, kutatások százai, a Lean szakirodalom méretét nagyságrendekkel meghaladó írásanyag mutat rá a vállalatoknál dolgozó emberek kulturális beállítottságának fontosságára. Mégis, őszintén belegondolva, az átlagos magyar vállalatnál mire is hegyezik ki jellemzően a Lean bevezetését? A Kanban-tárolók kialakítására? Az értékáram térkép plakátok mindent elfedő tengerének készítésére? A gyártócellák szüntelen átalakítására, változtatására? Hol marad az ember?

Érezte már Ön is úgy, hogy hiányos a Lean bevezetéshez használt módszertan?


Aztán a fentiek mellett gyakran mehetünk el olyan „jelentéktelen” részletek mellett, mint hogy:

  • A japán ipar a '90-es éveke eleje óta gyakorlatilag stagnál, vagy inkább visszahúzódóban van.
  • A Toyota három év után már ismét nem a világ legnagyobb autógyártója, sőt, a General Motors mellett a Volkswagen is beelőzte az eladott autók számának tekintetében. Arról nem is beszélve, hogy a megbízhatósági statisztikák szerint a japán gyártó már hosszú évek óta gyengébb minőségű autókat gyárt, mint számos versenytársa.
  • A japán elektronikai óriások mind defenzívába szorulnak és visszacsúsznak versenytársaikhoz képest.

Tényleg a lemaradóktól szeretne Ön is tanulni?


A segítség úton van, a neve: Lean3. És hogy, mit is értünk Lean3 név alatt:

A veszteségmentes működés kultúrája.


Ahol a kiemelkedő, a kor szellemének megfelelő szaktudás, ötvözve a minden elemet számításba vevő rendszerességgel kiteljesedik a vállalati dolgozók mindennapi munkájában. Ahol nem csupán jelszó, hanem központi téma az emberek gondolkodásmódjának fejlesztése, és ahol nem csak elszenvedője, hanem élvezője mindenki a hatékonyság fejlődésének.

Kövesse cikksorozatunkat, amely következő részeiben a Raktárkészlet veszteség fogalomkörét vesszük górcső alá. Mi a raktár, miért és hogyan alakul ki, mennyibe kerül, hogyan csökkenthető a mérete? Ezekre a kérdésekre keressük a választ, és nem csak a hagyományosan vett Lean módon!

Péczely GyörgyKövesse figyelemmel hírlevél sorozatunkat, és gazdagodjon hasznos ismeretekkel, miközben minden eddiginél jobban elmélyülhet a Lean összefüggésrendszerének világában!

Ne „csak” eredményeket érjen el a Leannel, hanem legyen kiemelkedően eredményes és egyben népszerű is általa. Keresse Péczely György Lean-tanácsadónkat a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen vagy a +36-20-330-5545 telefonszámon.

 



Az ICG Stádium Kft. főbb tevékenységei:

2021. Lean3 - ICG Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium