A túlórák mennyisége nő és a megrendeléseket sem tudják időben szállítani? Se hétvége, se ünnepnap?  Van megoldás! 

Minden héten előfordul, hogy csúsznak a gyártás tervvel és SOS legyártandó, „kamionos” munkáik vannak, melyeket sokszor csak túlórákkal lehet teljesíteni? Mindeközben közeledik az év vége, a szabadságokat is ki kellene adni és még létszám stop is van az üzemben? Hogyan lehet kiszabadulni az ördögi körből?

Az év végi hajrá a legtöbb vállalatnál már számtalanszor tapasztalt ismétlődő problémákat hoz elő, melyeket időlegesen, „tűzoltással” évről-évre képesek kezelni, de a tartós megoldás lehetetlen feladatnak látszik. Nem egyszerű utat találni a gyártási határidők, a létszám kérdések és a költséghatékonyság labirintusában? Tanácsadóként sűrűn találkozunk a következőhöz hasonló panasszal:

„A kollégáink és berendezéseink is túlterheltek, új embereket nem vehetünk fel és egyébként is mire számíthatunk ilyen elavult gépparkkal? Az előbbiekkel kapcsolatos döntések azonban nincsenek a kezünkben, azzal kell dolgoznunk, amink van.”

A két leggyakrabban megnevezett problémaforrás tehát a létszám és a gépek, többnyire külső, a termelés által nem befolyásolható aspektusból szemlélve. Ezzel mindösszesen egy probléma van, mégpedig az, hogy ha úgy gondoljuk, hogy nincs ráhatásunk a probléma okára, akkor változtatni sem tudunk rajta. Mi történne akkor, ha kicsit más szemszögből közelítenénk a kérdést:

  • Ismerjük a termékekre vonatkozó vevői igényt?
  • Biztosan nem végzünk a vevő számára értéktelen tevékenységeket, mint például a felesleges anyagmozgatás, vagy a várakozás, amelyek növelik az 1 termék legyártására fordított időt?
  • Nincsenek egyszerre túlterhelt és várakozó kollégák a területen?
  • Egy kérdésben összefoglalva: hatékonyan használjuk ki emberi és gépi kapacitásainkat?

Ha felsorolt kérdések bármelyike esetén nem egy határozott igen a válasz, akkor a Hoshin Kaizen módszertanával fejleszthető a jelenlegi állapot. A módszertan a vizsgált termékcsalád kiválasztása után a hozzá kapcsolódó vevői igény és gyártási folyamatok alapos felmérésén keresztül teszi lehetővé a fejlődési irányok meghatározását. Minden fontos részletre kiterjedően segít átlátni és megtalálni a folyamat gyenge pontjait, valamint a vevői igény és a területre jellemző minőségi és berendezés megbízhatósági jellemzők figyelembe vételével meghatározni a kívánt állapotot és a hozzá vezető utat.

A részletes felmérés eredményeképpen már jellemzően a következő kérdés foglalkoztatja a felmérést végző csapatot:

„Miért növeljük a létszámot vagy a műszakszámot, ha a meglévő erőforrásainkat sem teljes egészében értékteremtésre használjuk? Koncentráljuk először a veszteségekre!”

Az ábra alapján bizonyára önökben is felmerül néhány ötlet, hogy a feladatok átcsoportosításával és a nem értékteremtő tevékenységek elhagyásával hogyan alakítható ki egy a vevői igénynek is megfelelő gyártási gyakorlat:

adatgyujtes

1. ábra: Az adatgyűjtés eredménye: jelen állapot

Legyen idén és jövőre másképp, mint a korábbi években! Jelentkezzen nyílt képzésünkre, tudjon meg többet és alkalmazza a gyártócella kialakítás módszertanát a vevői igényeket teljesítő, kiegyenlített és nyugodtabb munkavégzés érdekében!

 

 

Péczely GyörgyKövesse figyelemmel hírlevél sorozatunkat, és gazdagodjon hasznos ismeretekkel, miközben minden eddiginél jobban elmélyülhet a Lean összefüggésrendszerének világában!

Ne „csak” eredményeket érjen el a Leannel, hanem legyen kiemelkedően eredményes és egyben népszerű is általa. Keresse Péczely György Lean-tanácsadónkat a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen vagy a +36-20-330-5545 telefonszámon.



Az ICG Stádium Kft. főbb tevékenységei:

2021. Lean3 - ICG Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium