Előző hírlevelünkben a prezentációkészítés első felvonásáról, azaz az előadás megalapozásáról szóltunk. Második lépésként hat színben ismerkedhetünk meg olyan praktikus trükkökkel, amelyekkel az előadást vizuálisan megragadó élménnyé formálhatjuk.

10. szín: „Hihetetlenül intenzív” szavak

Beszéljünk egyszerű, világos és közvetlen nyelven. Ahogy csak tudjuk, kerüljük a szakzsargont és a túlzott bonyolultságot, ami annyira jellemző az üzleti életre. Hiszen ha előadásunk nyakatekert, zavaros, és zsúfolásig rakjuk a szakzsargonnal, nem tudjuk bevonni a közönséget. Nyugodt lelkiismerettel használjuk kedvenc szavainkat: szuper, lenyűgöző. Természetesen olyan szavakat kell használnunk, amelyek hitelesen képviselik a szolgáltatásainkat, a márkát, a termékeket. Ne féljünk az egyszerű szavak és a megfelelően érzékletes jelzők használatától! Ha tényleg lenyűgözőnek találunk egy terméket, rajta, mondjuk csak el! Végül is, ha már az előadó sem lelkesedik valami iránt, hogyan várjuk el a hallgatóságtól ugyanezt?

11. szín: A színpad megosztása

Partnerek, vevők, szolgáltatásokat igénybe vevők meghívása előadásunkra. Jó dolog a referencia. De még jobb, ha a partner testi valójában mellettünk állva mondja el a jó véleményét rólunk.

Továbbá soha ne felejtsük el a köszönetet mondani azoknak, akik részt vettek a munkában! Teremtsünk harmóniát a hallgatósággal, amikor elismerjük azokat az embereket, akiket ez megillet.

Amennyiben az előadásunk helyszíne nem megosztható, törekedjünk arra, hogy előadásunkba beillesztjük vevőink maximum 2 percesre vágott klipjét, amint elmondja véleményét a partnerségről.

12. szín: Színpadi kellékek

Az előadásokban a bemutatók és a demonstrációk mindig fontos támogató szerepet visznek. Tanuljuk meg, hogyan mutassunk be egy demót könnyedén!

· Rövid: Nem fárasztja halálra a hallgatóságot

· Egyszerű: A jó demó szimpla, könnyű követni. „Legfeljebb egy-két kulcsüzenetet szabad elmondani a segítségükkel. Az a cél, hogy eleget mutassunk ahhoz, hogy a közönséget elbűvöljük, de még nem annyit, amitől már összezavarodnak.”

· Dicsérő: A jó demó „bemutatja a legjobb tulajdonságokat, és elkülöníti termékünket a versenytársakétól”. Van még más is: „Be kell mutatnunk a valós működésüket. Képzeljük el, hogy amint leírjuk a termék egy újabb tulajdonságát, felkiált valaki: Na és akkor mi van?”

· Gyors: A jó demó pörög. „Soha ne csináljunk semmit egy demóban, ami 15 másodpercnél tovább tart.”

· Lényegi: A jó demó tisztán és világosan bemutatja, miféle megoldást kínál termékünk a problémákra, amelyekkel a való életben szembesül hallgatóságunk. „A vevők el akarnak érni valamit, a termékkel, tehát tudni akarják, hogyan működik.”

Ahogy a filmelőzetesek is kiemelik a film legjobb pillanatait, készítsük el hasonló módon demóinkat is. Ahogy diáink is minden zavaró üzenettől mentesek, legyenek demóink is letisztultak. Nagyon hatásos elem, ha a bemutatók alatt nem feledjük a humort és a viccelődéseket. A hallgatóság és a nézőközönség nagyon jól fogja fogadni. Éjünk vele bátran!

13. szín: A legdrámaibb pillanat – meglepetések a cilinderből

E pillanatokat úgy kell kitalálni, hogy azonnali érzelmi reakciókat váltson ki. A „Hűha!” élményét. Színház az egész prezentáció! Előadásunkban eddig a pontig csak fokoztuk a várakozást, előkészítettük az élményt. A nagy pillanat nem jön magától. A „nagy pillanatot” be kell tervezni. Minél váratlanabb annál jobb. Frissnek, kidolgozottnak és könnyednek kell lennie.

 

Péczely GyörgyKövesse figyelemmel hírlevél sorozatunkat, és gazdagodjon hasznos ismeretekkel, miközben minden eddiginél jobban elmélyülhet a Lean összefüggésrendszerének világában!

Ne „csak” eredményeket érjen el a Leannel, hanem legyen kiemelkedően eredményes és egyben népszerű is általa. Keresse Péczely György Lean-tanácsadónkat a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen vagy a +36-20-330-5545 telefonszámon.



Az ICG Stádium Kft. főbb tevékenységei:

2020. Lean3 - ICG Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium